ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 大学院(博士課程)
  2. 大学院紀要
  3. 第40集

REFUGEE EDUCATION IN ANOTHER PERSPECTIVE: THE CURRENT STATE IN MALAYSIA AND ITS WAY FORWARD

http://hdl.handle.net/10911/00040174
http://hdl.handle.net/10911/00040174
7bedbc1f-ad4b-4c7c-bdaa-039bcbbc9075
名前 / ファイル ライセンス アクション
daigakuinkiyou0_40_8.pdf daigakuinkiyou0_40_8.pdf (1.2 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-07-12
タイトル
タイトル REFUGEE EDUCATION IN ANOTHER PERSPECTIVE: THE CURRENT STATE IN MALAYSIA AND ITS WAY FORWARD
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Refugee education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Malaysia, Integration
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Global citizenship education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 ク, ウェイ チェン

× ク, ウェイ チェン

ja ク, ウェイ チェン

Search repository
WeiQian, Koo

× WeiQian, Koo

en WeiQian, Koo

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 With Malaysia being a non-signatory country to the 1951 Refugee Convention, refugee children in the
country are denied access to the national education system and could only obtain informal education
through community-based learning centres, established by local refugee community or NGOs. While the current
provision of education aims to help refugee children to gain basic knowledge and skills to survive in the
country, they seem to live a different lifestyle in isolation and remain “invisible” to the vast majority of the
Malaysian citizens. Efforts to promote integration of refugees into the society are very important as the sense of
belonging is one crucial factor to help them regain dignity and hope. Thus, there is a need to look at the term
“refugee education” from another perspective, which is, “education about refugees” for the Malaysian citizens.
The founder of Soka University, Dr. Daisaku Ikeda, mentioned in his speech at Teachers College in 1996 that
one key element to global citizenship education is “the wisdom to perceive the interconnectedness of all life and
living”. Therefore, global citizenship education plays a vital role in promoting harmonious co-existence among
people of different ethnicities and backgrounds, and the issue of refugee education could be a stepping stone
towards the introduction of global citizenship education in the country.
言語 en
書誌情報 創価大学大学院紀要
en : The bulletin of the Graduate School, Soka University

号 40, p. 153-167, 発行日 2019-05
出版者
出版者 創価大学大学院
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 03883035
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00133894
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
所属
文学研究科教育学専攻修士課程修了
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:44:52.095837
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3